SPOŁECZNOŚĆ
 kalendarz
ZIARNICA
 Co to za choroba?
  etiologia
  objawy
  rozpoznanie
  klasyfikacja
  historia ZZ

 Jak nas leczą?
  chemioterapia
   abvd
   mopp
  immunoterapia
  radioterapia
  chirurgia
  przeszczep szpiku

 Warto wiedzieć
  afereza
  przeszczep
  cytostatyki
  kontrola
  półpasiec
  USG

 Skutki leczenia
  włosy
  skóra
  pamięć
  płodność
  psychika
  pełna lista

FORUM
wyciąg z netykiety
 ogólne
 czy mam ziarnicę?
 chemioterapia
 radioterapia
 przeszczep
 kulinarnie
 hyde park
wyszukaj na forum
 
najczęściej szukane frazy

OPOWIADANIA
 bez happy endu?
 radioterapia
 nasza ZZ
 pamiętnik Heli
 historia - Anetka
 historia - Baldi
 historia - Binka
 historia - Carinka
 historia - Dzidka
 historia - Tomaszek
 historia - Volcano
 anegdoty

AKTYWNE SONDY
historia sond

Z POLA WALKI
Lista blogów

GALERIE
 ozdrowieńcy
 trzy twarze
 łyso Ci?

Bruja7

WASZE WPISY
 komentarze stron
 księga gości

RÓŻNOŚCI
 archiwum
 tu jesteśmy
 geolokalizacja
 strony użytkowników

LICZNIK
 on-line: 1
gości: 1
użytkowników: 0

dzisiaj: 30
ogółem: 8772872
licznik od: 09.02.2006

TWOJE KONTO
zapomniałem hasła
login:
hasło:

pamiętaj mnie

NIE MASZ KONTA?
załóż sobie
po co mi konto?

zarejestrowanych: 1516

REKLAMA :)

-- OGÓLNE - CHEMIOTERAPIA - RADIOTERAPIA - PRZESZCZEP - HYDE PARK --
: Spis Wiadomości :: Utwórz Nowy Wątek :

- wątki z ostatniego tygodnia - BEZ ODPOWIEDZI -
+ nowe podforum: KULINARNIE +


postówmodyfikacja
Nawrot w ciazy?
72010-09-19 19:38
autor: Ciezarka, dodał 2010-08-03 21:09komentuj

Witam, pytanie czy po pierwsze ktos mial jako pierwsze objawy nawrotu powiekszone wezly podzuchwowe i okolomigdalkowe? Czy wykryto u kogos nawrot bedac w ciazy? Jesli tak to czy w ciazy w ogole lecza? czy czekaja do porodu? ale czy mozna czekac 7 miesiecy? prosze o pomoc!

autor: Rainbow, dodał 2010-08-03 21:27komentuj

> O 21:09, dnia 2010-08-03 Ciezarka napisał(-a):
> Witam, pytanie czy po pierwsze ktos mial jako pierwsze objawy nawrotu powiekszone wezly podzuchwowe i okolomigdalkowe? Czy wykryto u kogos nawrot bedac w ciazy? Jesli tak to czy w ciazy w ogole lecza? czy czekaja do porodu? ale czy mozna czekac 7 miesiecy? prosze o pomoc!


> O 21:09, dnia 2010-08-03 Ciezarka napisał(-a):
> Witam, pytanie czy po pierwsze ktos mial jako pierwsze objawy nawrotu powiekszone wezly podzuchwowe i okolomigdalkowe? Czy wykryto u kogos nawrot bedac w ciazy? Jesli tak to czy w ciazy w ogole lecza? czy czekaja do porodu? ale czy mozna czekac 7 miesiecy? prosze o pomoc!


Kochana. a napisz coś więcej, jesteś w ciąży i podejrzewasz nawrót? jaki czas jesteś po leczeniu? podżuchwowe to raczej nie powiększają się przez zz. w ciąży leczą, ale raczej jak już to od drugiego trymestru. zdenerwowałam się tym co piszesz, ale na pewno to nic takiego. koniecznie idź do lekarza i napisz coś więcej. ja planuję ciążę, jestem 8 lat po... w wawie jedna Pani doktor zajmuje się właśnie prowadzeniem chorych na zz ( i nie tylko pewnie) w trakcie ciąży.zobacz na linka:
http://www.poradnikzdrowie.pl/ciaza...

+0

autor: Beata79, dodał 2010-08-04 08:52komentuj

U nie zaczęło się od węzłów podżuchwowych właśnie więc nie zgodzę się z tym, że to nietypowy węzeł dla ZZ.

+0

autor: Ciezarka, dodał 2010-08-04 18:00komentuj

Witam, wlasnie wrocilam od lekarza, poniewaz jestem w ciazy moga robic tylko USG, zadnych innych badan, stwierdzono 2 powiekszone wezly podzuchwowe ale przypuszczaja ze raczej sa odczynowe a nie nowotworowe poniewaz innych badan mi nie zrobia musze cierpliwie siedziec i czekac na rozwoj wypadkow, kolejne USG za 3 miesiace....wiec pozostaje czekac i starc sie nie myslec o tym, oj ciezka bedzie ta ciaza, pocieszyla mnie informacja ze ciazarne tez lecza wiec jesli by bylo cos nie tak jest nadzieja na leczenie. Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam

+0

autor: Rainbow, dodał 2010-08-04 18:09komentuj

> O 18:00, dnia 2010-08-04 Ciezarka napisał(-a):
> Witam, wlasnie wrocilam od lekarza, poniewaz jestem w ciazy moga robic tylko USG, zadnych innych badan, stwierdzono 2 powiekszone wezly podzuchwowe ale przypuszczaja ze raczej sa odczynowe a nie nowotworowe poniewaz innych badan mi nie zrobia musze cierpliwie siedziec i czekac na rozwoj wypadkow, kolejne USG za 3 miesiace....wiec pozostaje czekac i starc sie nie myslec o tym, oj ciezka bedzie ta ciaza, pocieszyla mnie informacja ze ciazarne tez lecza wiec jesli by bylo cos nie tak jest nadzieja na leczenie. Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam


Kochana. wszystko będzie dobrze. nie martw się. jestem pewna iż lekarze, gdyby było większe podejrzenie że coś jest nie tak drążyliby temat dalej. na USG widać dużo więc spokojnie :) ja również mam powiększone węzły pod żuchwą i badane już kilka razy, również PET kilka razy nic nie wykryło.w ciązy moga Ci również zrobic spokojnie biopsję cieńkoigłową jeżeli wyrazisz na to zgodę i nie zestresuje Cię to bardzo. lekarz z doświadczeniem, a tacy są zazwyczaj w centrach onkologicznych, już nawet podczss badania wie co jest grane. igła inaczej wchodzi w materiał odczynowy a inaczej w chory, kiedyś mi to tłumaczyli. tylko nie wystrasz się swoim OB jakby Ci przyszło do głowy je zrobić bo w ciąży jest podwyższone :)
gdyby naprawdę cos zobaczyli niepokojącego to by Ci kazali przybiez już za miesiąc na kolejne USG. warto badać, ale jestem pewna że wszystko jest ok. ciesz się ciążą - uważaj na maluszka i na siebie. wszystko będzie dobrze. jak długo jesteś po leczeniu?

+0

autor: Ciezarka, dodał 2010-08-04 18:46komentuj

Jestem 2,5 roku po leczeniu, dostalam nawet skierowanie na PET ale zanim zdazylam sie umowic na badanie okazalo sie ze jestem w ciazy...najgorsze jest to ze czuje ze czuje te wezly przy kazdym ruchu glowa i to mnie przeraza, no nic musze zaufac lekarzom i wierzyc ze bedzie dobrze, dzieki za wsparcie. Pozdrawiam

+0

autor: Marie82, dodał 2010-09-19 17:21komentuj

> O 21:09, dnia 2010-08-03 Ciezarka napisał(-a):
> Witam, pytanie czy po pierwsze ktos mial jako pierwsze objawy nawrotu powiekszone wezly podzuchwowe i okolomigdalkowe? Czy wykryto u kogos nawrot bedac w ciazy? Jesli tak to czy w ciazy w ogole lecza? czy czekaja do porodu? ale czy mozna czekac 7 miesiecy? prosze o pomoc!

Witam,
tak - będąc w ciąży można leczyć się chemioterapią. Przykładem jest moja koleżanka, którą poznałam na oddziale. Leczyła się chemią w czasie ciązy, potem miała ok 1,5 miesięczną przerwe na poród i znów wróciła na oddział na leczenie. Zaznaczam,że znosiła chemię lepiej od mnie, ale i też motywacje miała większą.
Pozdrawiam.
M.

+0

autor: Baldi, dodał 2010-09-19 19:38komentuj


czytaj blog
> O 18:00, dnia 2010-08-04 Ciezarka napisał(-a):
> USG, zadnych innych badan, stwierdzono 2 powiekszone wezly podzuchwowe

wezlow podzuchwowych nie kojarzy sie z ziarnica, zatem przynajmniej jednego mozesz byc pewna.

+0

Podobne tematy:



Wypowiedzi na forum dyskusyjnym zawierają indywidualne zdanie ich autorów, jeśli nie zgadzasz się z czymś - masz pełne prawo do wypowiadania się. Każdy autor odpowiada za swoje odpowiedzi. Forum dyskusyjne w serwisie ziarnica.pl nie jest miejscem pozwalającym na diagnozy medyczne, może pomóc rozwiać Twoje wątpliwości jednak nie zastąpi fizycznego kontaktu z lekarzem - jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to zanotuj je i skonsultuj ze swoim lekarzem prowadzącym.
Ziarnica.pl ma charakter czysto informacyjny i nie jest związana finansowo bądź w jakikolwiek inny sposób z żadnym ośrodkiem medycznym, firmą farmaceutyczną, dystrybutorem leków, paraleków, cudownych soczków czy też organizacjami zajmującymi się "pomocą" chorym na ziarnicę. Utrzymuje się z prywatnych środków. Jeśli chcesz pomóc w jego rozwoju kliknij tutaj.

: (c) 2000-2018 www.ziarnica.pl :: polityka prywatności :: POMOC :: darowizna :: od autora :: statystyka strony :
: copyright - prawa autorskie zastrzeżone :