SPOŁECZNOŚĆ
 kalendarz
ZIARNICA
 Co to za choroba?
  etiologia
  objawy
  rozpoznanie
  klasyfikacja
  historia ZZ

 Jak nas leczą?
  chemioterapia
   abvd
   mopp
  immunoterapia
  radioterapia
  chirurgia
  przeszczep szpiku

 Warto wiedzieć
  afereza
  przeszczep
  cytostatyki
  kontrola
  półpasiec
  USG

 Skutki leczenia
  włosy
  skóra
  pamięć
  płodność
  psychika
  pełna lista

FORUM
wyciąg z netykiety
 ogólne
 czy mam ziarnicę?
 chemioterapia
 radioterapia
 przeszczep
 kulinarnie
 hyde park
wyszukaj na forum
 
najczęściej szukane frazy

OPOWIADANIA
 bez happy endu?
 radioterapia
 nasza ZZ
 pamiętnik Heli
 historia - Anetka
 historia - Baldi
 historia - Binka
 historia - Carinka
 historia - Dzidka
 historia - Tomaszek
 historia - Volcano
 anegdoty

AKTYWNE SONDY
historia sond

Z POLA WALKI
Lista blogów

GALERIE
 ozdrowieńcy
 trzy twarze
 łyso Ci?

Milka

WASZE WPISY
 komentarze stron
 księga gości

RÓŻNOŚCI
 archiwum
 tu jesteśmy
 geolokalizacja
 strony użytkowników

LICZNIK
 on-line: 1
gości: 1
użytkowników: 0

dzisiaj: 44
ogółem: 8792620
licznik od: 09.02.2006

TWOJE KONTO
zapomniałem hasła
login:
hasło:

pamiętaj mnie

NIE MASZ KONTA?
załóż sobie
po co mi konto?

zarejestrowanych: 1492

REKLAMA :)

-- OGÓLNE - CHEMIOTERAPIA - RADIOTERAPIA - PRZESZCZEP - HYDE PARK --
: Spis Wiadomości :: Utwórz Nowy Wątek :

- wątki z ostatniego tygodnia - BEZ ODPOWIEDZI -
+ nowe podforum: KULINARNIE +


postówmodyfikacja
waga
92012-12-26 22:45
autor: ada26, dodał 2012-12-25 22:04komentuj

Hej:)mam pytanie
przytylo Mi się od początku leczenia parę kg(jakieś z 7) z tego co tu czytałam to nie jestem sama.:)Ale czy powinnam powiedzieć o tym swojej doktorce?bo chemię dobiera według masy ciała tak?Z góry wielkie dzięki:-)
Pozdrawiam:-)

autor: CzarnaMamba, dodał 2012-12-25 22:08komentuj


> Hej:)mam pytanie
> przytylo Mi się od początku leczenia parę kg(jakieś z 7) z tego co tu czytałam to nie jestem sama.:)Ale czy powinnam powiedzieć o tym swojej doktorce?bo chemię dobiera według masy ciała tak?Z góry wielkie dzięki:-)
> Pozdrawiam:-)

No ja w trakcie leczenia 8 abvd --> 15 kilo przytyłam i do tej pory walczę z KG, do tego doszła niedoczynność tarczycy.
Przed każdą podaną chemią miałam badanie krwi.wagi ,echo serca itd..i dobierali mi według masy ciała. Pozdrawiam:)

+0

autor: Rodzynka, dodał 2012-12-26 01:15komentuj

Mamba, przed każdą chemią echo? Czy było u Ciebie jakieś ryzyko powikłań po doksorubicynie? Pytam, bo ja ani raz nie miałam echa serca.

Co do wagi, to ja jestem na plusie ok. 10 po leczeniu. Dobiły mnie sterydy przy beacoppach. I tak wcześniej miałam sporą nadwagę, a teraz to niebawem osiągnę kształt idealny, tzn. kuli. Przed świętami zakończyłam leczenie, więc jeszcze parę dni na dojście do siebie po radioterapii i będę sukcesywnie pozbywać się balastu. Ktoś dołączy? :-)

Koniecznie trzeba mówić lekarzowi o wadze, jeśli ulegnie zmianie, o chemię się podaje w oparciu o powierzchnię (wzrost x waga).

+0

autor: ada26, dodał 2012-12-26 10:39komentuj

Hm....tylko ze ja nawet nie bylam wazona przed leczeniem...na oko powiedzialam ile waze bo sama nawet nie bylam pewna ...ale teraz sama dokladnie sie zwaze i zobaczymy co Pani powie...;)
Ja jestem po 13 ABVD jeszcze 3 wlewy przede MNa:/ i chyba juz Moja psycha troche szwankuje bo sobie tu wymyslam jakies w glowce glupoty typu:swedzenie ,bol szyji wyczuwam jakies wezly na drugi dzien juz nie...sodoma jakas:/Macie jakas rade ;)

+0

autor: CzarnaMamba, dodał 2012-12-26 11:36komentuj

> O 01:15, dnia 2012-12-26 Rodzynka napisał(-a):
> Mamba, przed każdą chemią echo? Czy było u Ciebie jakieś ryzyko powikłań po doksorubicynie? Pytam, bo ja ani raz nie miałam echa serca.
>
Rodzynka

Robi mi echo serca gdyz po 2 chemi abvd bardzo bolała mnie klatka piersiowa nie pamiętam nazwy chemii ale coś na darba... i praktycznie co 2 chemię miałam echo.. Pozdrawiam

+0

autor: INES, dodał 2012-12-26 12:00komentuj

2 lata leczenia + rok w remisji = 18 kg do przodu.

Swoją wagę bagatelizowałam, bo walczyłam o życie. Sterydy zrobiły swoje. Dodatkowo brak apetytu podczas chemii, nagradzałam swoje w dwójnasób jak już apetyt wrócił. Dziś bardzo się źle ze sobą czuje. Cierpie ogromnie z tego powodu. Mój mąż niestety nie jest oparciem podczas diety. Jest jeszcze na etapie szczęścia że w ogóle żyje ;) Kupuje mi słodycze, drożdzóweczki itd. A ja nie mogę patrzeć w lustro :(

+0

autor: Rodzynka, dodał 2012-12-26 13:27komentuj

> O 12:00, dnia 2012-12-26 INES napisał(-a):
> 2 lata leczenia + rok w remisji = 18 kg do przodu.
>
> Swoją wagę bagatelizowałam, bo walczyłam o życie. Sterydy zrobiły swoje. Dodatkowo brak apetytu podczas chemii, nagradzałam swoje w dwójnasób jak już apetyt wrócił. Dziś bardzo się źle ze sobą czuje. Cierpie ogromnie z tego powodu. Mój mąż niestety nie jest oparciem podczas diety. Jest jeszcze na etapie szczęścia że w ogóle żyje ;) Kupuje mi słodycze, drożdzóweczki itd. A ja nie mogę patrzeć w lustro :(

Ines, bo najważniejsze jest zdrowie i życie :-) Oczywiście nadwaga nie jest niczym dobrym, ale z tym można sobie poradzić - przy wsparciu dietetyka. I trzeba męża oświecić. Bo po chemii i tak mamy osłabione serce - doksorubicyna jest kardiotoksyczna. Do tego jeśli miałaś naświetlania śródpiersia (ja miałam), dochodzi w przyszłości choroba wieńcowa => ryzyko zawału. Jestem mocno wystraszona tym wszystkim i na razie jeszcze w święta się objadłam i leżę słodko sobie trawiąc, ale coś trzeba będzie z tym zrobić.
Najpierw planuję wyeliminować słodycze i jedzenie po 18, do tego dołączyć spacery z kijkami - na początek co drugi dzień, a jak będę potem miała siły to częściej. I Boże spraw, żeby mi się chciało... AmenT ;-)

+0

autor: Rodzynka, dodał 2012-12-26 13:31komentuj

> O 10:39, dnia 2012-12-26 ada26 napisał(-a):
> Ja jestem po 13 ABVD jeszcze 3 wlewy przede MNa:/ i chyba juz Moja psycha troche szwankuje bo sobie tu wymyslam jakies w glowce glupoty typu:swedzenie ,bol szyji wyczuwam jakies wezly na drugi dzien juz nie...sodoma jakas:/Macie jakas rade ;)


PO 13 wlewach te trzy to pestka! Dasz radę! Trzymam mocno kciuki!!!
Co do objawów - najlepszym lekiem jest zajęcie głowy i myśli czymś innym - pracą, czytaniem, spotykaniem się z ludźmi, gotowaniem, czymkolwiek. I musisz zaakceptować to, że takie schizy będziesz miała prawdopodobnie do końca życia. Dobrze byłoby umieć je odróżnić od faktycznych objawów choroby, ale to pewnie kwestia wielu lat. Ja też panikuję, też się macam non stop, wyczuwam różne kwiatki, wszyskto mnie swędzi i mam duszności. Bywa to baaaaardzo męczące i mam nadzieję, że to tylko moja bujna wyobraźnia. Pet mam w marcu/kwietniu, obym do tego czasu nie ześwirowała ;-)

+0

autor: ada26, dodał 2012-12-26 14:48komentuj

> O 13:31, dnia 2012-12-26 Rodzynka napisał(-a):
> > O 10:39, dnia 2012-12-26 ada26 napisał(-a):
> > Ja jestem po 13 ABVD jeszcze 3 wlewy przede MNa:/ i chyba juz Moja psycha troche szwankuje bo sobie tu wymyslam jakies w glowce glupoty typu:swedzenie ,bol szyji wyczuwam jakies wezly na drugi dzien juz nie...sodoma jakas:/Macie jakas rade ;)
>
>
> PO 13 wlewach te trzy to pestka! Dasz radę! Trzymam mocno kciuki!!!
> Co do objawów - najlepszym lekiem jest zajęcie głowy i myśli czymś innym - pracą, czytaniem, spotykaniem się z ludźmi, gotowaniem, czymkolwiek. I musisz zaakceptować to, że takie schizy będziesz miała prawdopodobnie do końca życia. Dobrze byłoby umieć je odróżnić od faktycznych objawów choroby, ale to pewnie kwestia wielu lat. Ja też panikuję, też się macam non stop, wyczuwam różne kwiatki, wszyskto mnie swędzi i mam duszności. Bywa to baaaaardzo męczące i mam nadzieję, że to tylko moja bujna wyobraźnia. Pet mam w marcu/kwietniu, obym do tego czasu nie ześwirowała ;-)

Dziekuje:)mam synka ktory ma 9 miesiecy zaczal raczkowac takze nie nudze sie wcale ale pomimo wszystko nie moge przestac myslec...:/jeszcze doktorka kazala przyjsc na chemie po nowym roku czyli minal 3 tyg.nie wiem czemu ,wyniki mialam dobre...chyba na sylwka chciala Mnie oszczedzic ...i sobie jeszcze wkrecam ,ze jak opozni sie chcemie to wroci wszystko ;(

+0

autor: Syringa, dodał 2012-12-26 22:45komentuj

> ...i sobie jeszcze wkrecam ,ze jak opozni sie chcemie to wroci wszystko ;(

Nie martw się. Tydzień opóźnienia nie zrobi różnicy. Większość chemii miałam co 3 tygodnie (złe wyniki) i mimo to złośliwiec nie przeżył :) Przyznaję, że wtedy też nie dawało mi to spokoju.

+0

Podobne tematy:



Wypowiedzi na forum dyskusyjnym zawierają indywidualne zdanie ich autorów, jeśli nie zgadzasz się z czymś - masz pełne prawo do wypowiadania się. Każdy autor odpowiada za swoje odpowiedzi. Forum dyskusyjne w serwisie ziarnica.pl nie jest miejscem pozwalającym na diagnozy medyczne, może pomóc rozwiać Twoje wątpliwości jednak nie zastąpi fizycznego kontaktu z lekarzem - jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to zanotuj je i skonsultuj ze swoim lekarzem prowadzącym.
Ziarnica.pl ma charakter czysto informacyjny i nie jest związana finansowo bądź w jakikolwiek inny sposób z żadnym ośrodkiem medycznym, firmą farmaceutyczną, dystrybutorem leków, paraleków, cudownych soczków czy też organizacjami zajmującymi się "pomocą" chorym na ziarnicę. Utrzymuje się z prywatnych środków. Jeśli chcesz pomóc w jego rozwoju kliknij tutaj.

: (c) 2000-2018 www.ziarnica.pl :: polityka prywatności :: POMOC :: darowizna :: od autora :: statystyka strony :
: copyright - prawa autorskie zastrzeżone :