SPOŁECZNOŚĆ
 kalendarz
ZIARNICA
 Co to za choroba?
  etiologia
  objawy
  rozpoznanie
  klasyfikacja
  historia ZZ

 Jak nas leczą?
  chemioterapia
   abvd
   mopp
  immunoterapia
  radioterapia
  chirurgia
  przeszczep szpiku

 Warto wiedzieć
  afereza
  przeszczep
  cytostatyki
  kontrola
  półpasiec
  USG

 Skutki leczenia
  włosy
  skóra
  pamięć
  płodność
  psychika
  pełna lista

FORUM
wyciąg z netykiety
 ogólne
 czy mam ziarnicę?
 chemioterapia
 radioterapia
 przeszczep
 kulinarnie
 hyde park
wyszukaj na forum
 
najczęściej szukane frazy

OPOWIADANIA
 bez happy endu?
 radioterapia
 nasza ZZ
 pamiętnik Heli
 historia - Anetka
 historia - Baldi
 historia - Binka
 historia - Carinka
 historia - Dzidka
 historia - Tomaszek
 historia - Volcano
 anegdoty

AKTYWNE SONDY
historia sond

Z POLA WALKI
Lista blogów

GALERIE
 ozdrowieńcy
 trzy twarze
 łyso Ci?

Maco

WASZE WPISY
 komentarze stron
 księga gości

RÓŻNOŚCI
 archiwum
 tu jesteśmy
 geolokalizacja
 strony użytkowników

LICZNIK
 on-line: 1
gości: 1
użytkowników: 0

dzisiaj: 25
ogółem: 8798564
licznik od: 09.02.2006

TWOJE KONTO
zapomniałem hasła
login:
hasło:

pamiętaj mnie

NIE MASZ KONTA?
załóż sobie
po co mi konto?

zarejestrowanych: 1492

REKLAMA :)

-- OGÓLNE - CHEMIOTERAPIA - RADIOTERAPIA - PRZESZCZEP - HYDE PARK --
: Spis Wiadomości :: Utwórz Nowy Wątek :

- wątki z ostatniego tygodnia - BEZ ODPOWIEDZI -
+ nowe podforum: KULINARNIE +


postówmodyfikacja
Chemia a zmiany na pazokciach
72013-03-12 08:14
autor: Lena, dodał 2013-03-04 11:57komentuj

W połowie chemii zaczęły mi żółtknąć paznokcie, a reszta ma białe prążki. Na dłoniach wygląda to strasznie, trzeba malować, a paznocieć u dużego palca w stopie był czerwony i po naciśnięciu jakiś płyn z niego się wydostał. Jestem przerażona. Czy u Was też tak było???

autor: Lisstek, dodał 2013-03-04 18:49komentuj

Lena ja też tak miałam.Podobno to brak witamin.Miałam brać wit.A+E i jeść duuużo sałaty z oliwą z oliwek.Mi to pomogło

+0

autor: mabiel, dodał 2013-03-04 21:55komentuj

Dzięki chemi straciłem paznokcie dużych plauchów i zniszczone 4 paznokcie dłoni. Na stopach zaczęło się od zmiany barwy płytki paznokcia, poprzez sączący się płyn spod paznokcia i bardzo brzydki zapach, aż wkońcu paznokcie się odkleiły i sam je sobie zerwałem.
Na dłoniach zmiany były mniejsze i powoli się odbudowują.
Próbowaliśmy z lekarzem ratować paznokcie (różne maści i antybiotyk), ale nic nie pomogło. Tak więc nie martw się, bo chemia niszczy również paznokcie.

+0

autor: abadonna, dodał 2013-03-04 22:09komentuj

> O 11:57, dnia 2013-03-04 Lena napisał(-a):
> W połowie chemii zaczęły mi żółtknąć paznokcie, a reszta ma białe prążki. Na dłoniach wygląda to strasznie, trzeba malować, a paznocieć u dużego palca w stopie był czerwony i po naciśnięciu jakiś płyn z niego się wydostał. Jestem przerażona. Czy u Was też tak było???

Lena a jaką chemię dostajesz? ja miałam ABVD i nie miałam żadnych problemów z paznokciami....

+0

autor: Rodzynka, dodał 2013-03-04 22:31komentuj

U mnie po chemii (4 esk.beacoppy, eshap, abvd) paznokcie były takie jak nigdy w życiu - mocne, twarde, szybko rosły. Nie wiem jednak, czy to kwestia chemii, czy może tego że leżałam i pachniałam, a mąż mył gary ;-) Tzn. nie moczyłam ich w detergentach tak często jak normalnie. Nie wiem dlaczego, ale po prostu były świetne. Teraz w kilka miesięcy od ostatniej chemii wracają niestety do normy - są kruche, łamliwe itp.

+0

autor: Magda, dodał 2013-03-05 18:46komentuj

Ja podczas abvd miałam żółty chropowaty placek na paznokciu palucha. Na szczęście paznokieć nie zszedł, a po jakimś czasie ten placek został ścięty w miarę wzrostu płytki.

+0

autor: Kasiar, dodał 2013-03-12 01:42komentuj

Lena, oj bardzo dobrze to znam... :(
Jestem po 16 ABVD, w sumie przez większość chemii nie zwracałam uwagi na paznokcie, jestem z tych, co mają zawsze pomalowane i zmywają lakier tylko po to, żeby pomalować na inny kolor. Ale pod koniec chemii, akurat późną wiosną zauważyłam, że i u dłoni, i u stóp paznokcie zaczęły mi się odrywać po bokach... Były matowe, żółto-szare, coraz grubsze, jakieś takie popękane. Onkolog mówił, że to może być grzybica, ale dermatolog nie potwierdził i nie widział konieczności pobrania fragmentu do badań. W końcu odpadły mi paznokcie z obu paluchów i jeden z 4 palca u stopy, u dłoni się trzymały ledwo i były cieniutkie jak folia, ale na szczęście nie odpadły. Dwa lata trwało odrastanie paznokci na paluchach, bo niby szybciej cośtam odrosło, ale było to szare i bardzo malutkie. Paznokieć z 4 palca właściwie nie odrósł, zrobiło się tam coś twardszego od skóry, ale paznokieć to chyba nie jest.

+0

autor: Annamarchewa, dodał 2013-03-12 08:14komentuj

mi po ABVD odeszły paznokcie z dużych paluchów u stóp,najpierw były lekoo przebarwione,później podeszły jakby krwią i zaczęły odrywać się.To się podobno zdarza,odrosły normalne zdrowe i po innych chemiach nic im się nie dzieje :)
pozdrawiam

+0

Podobne tematy:



Wypowiedzi na forum dyskusyjnym zawierają indywidualne zdanie ich autorów, jeśli nie zgadzasz się z czymś - masz pełne prawo do wypowiadania się. Każdy autor odpowiada za swoje odpowiedzi. Forum dyskusyjne w serwisie ziarnica.pl nie jest miejscem pozwalającym na diagnozy medyczne, może pomóc rozwiać Twoje wątpliwości jednak nie zastąpi fizycznego kontaktu z lekarzem - jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to zanotuj je i skonsultuj ze swoim lekarzem prowadzącym.
Ziarnica.pl ma charakter czysto informacyjny i nie jest związana finansowo bądź w jakikolwiek inny sposób z żadnym ośrodkiem medycznym, firmą farmaceutyczną, dystrybutorem leków, paraleków, cudownych soczków czy też organizacjami zajmującymi się "pomocą" chorym na ziarnicę. Utrzymuje się z prywatnych środków. Jeśli chcesz pomóc w jego rozwoju kliknij tutaj.

: (c) 2000-2018 www.ziarnica.pl :: polityka prywatności :: POMOC :: darowizna :: od autora :: statystyka strony :
: copyright - prawa autorskie zastrzeżone :